سبد خرید خالي مي باشد

  زمان مورد نیاز برای گذراندن دوره: 1 ماه
  مدت زمان دوره: 10 ساعت
  گواهینامه معتبر دو زبانه: دارد
  مرورگر توصیه شده: کروم و فایرفاکس

دکتر امید فاطمی

فعالیت مدرس


درباره مدرس


مفهوم یادگیری الکترونیکی و طراحی تدریس (مدل دستور)

1 مفهوم یادگیری الکترونیکی و طراحی تدریس (مدل دستور)

1.1 اهداف دوره: 

  • با مفهوم یادگیری الکترونیکی و پارادایم یادگیری در آن آشنا می شود.
  • تفاوتهای یادگیری الکترونیکی و یادگیری حضوری را می فهمد.
  • با انواع مکاتب یادگیری آشنا خواهد شد.
  • با  تئوری های طراحی تدریس و مدل دستور آشنا خواهد شد

1.2 سرفصل ها: 

  • مزایای یادگیری الکترونیکی[1] و تعریف آن
  • تئوری یادگیری[2] چیست؟
  • آشنایی با مکاتب مرتبط با تئوری های یادگیری
  • تئوری رفتارگرایی[3] چیست؟
  • چگونه اصول رفتارگرایی را برای تولید محتوای الکترونیکی به کار بگیریم؟
  • تئوری شناخت گرایی[4] چیست؟
  • چرخه یادگیری کولب[5] و سبکهای یادگیری[6]
  • سبکهای شناختی[7]
  • به کار گیری نکات سبک یادگیری در طراحی دوره
  • چگونه اصول شناخت گرایی را برای تولید محتوای الکترونیکی به کار بگیریم؟
  • تئوری سازا گرایی[8] چیست؟
  • چگونه اصول سازا گرایی را برای تولید محتوای الکترونیکی به کار بگیریم؟
  • آشنایی با مدل دستور[9]
  • آشنایی با اجزا طراحی دوره بر خط بر اساس مدل دستور
  • برای طراحی دوره آنلاین چه نکاتی را باید در نظر بگیریم؟
  • آشنایی با مفهوم طراحی تدریس و اهمیت آن
  • آشنایی با برخی مدلهای موجود طراحی تدریس



[1] e-Learning

[2] Learning theory

[3] Behaviorism

[4] Cognitivism

[5] Kolb learning cycle

[6] Learning Styles

[7] Cognitive Styles

[8] Constructivism

[9] دستور مدل ابتکاری نگارنده است که از سر واژه های دستاورد – سرفصل – تعامل – واحد درسی – رصد ساخته شده است.



 سلام و خوش آمد به همراهان دوره
 نحوه ارزيابي و شرط دريافت گواهي
 تالار اعلانات

نظرات (0)

تاکنون نظری ارسال نشده یا برای انتشار به تایید نرسیده است.