سبد خرید خالي مي باشد

  زمان مورد نیاز برای گذراندن دوره: 1 ماه
  مدت زمان دوره: 10 ساعت
  گواهینامه معتبر دو زبانه: دارد
  مرورگر توصیه شده: کروم و فایرفاکس

دکتر امید فاطمی

فعالیت مدرس


درباره مدرس


مفهوم یادگیری الکترونیکی و طراحی تدریس (مدل دستور)

1 مفهوم یادگیری الکترونیکی و طراحی تدریس (مدل دستور)

1.1 اهداف دوره: 

  • با مفهوم یادگیری الکترونیکی و پارادایم یادگیری در آن آشنا می شود.
  • تفاوتهای یادگیری الکترونیکی و یادگیری حضوری را می فهمد.
  • با انواع مکاتب یادگیری آشنا خواهد شد.
  • با  تئوری های طراحی تدریس و مدل دستور آشنا خواهد شد

1.2 سرفصل ها: 

  • مزایای یادگیری الکترونیکی[1] و تعریف آن
  • تئوری یادگیری[2] چیست؟
  • آشنایی با مکاتب مرتبط با تئوری های یادگیری
  • تئوری رفتارگرایی[3] چیست؟
  • چگونه اصول رفتارگرایی را برای تولید محتوای الکترونیکی به کار بگیریم؟
  • تئوری شناخت گرایی[4] چیست؟
  • چرخه یادگیری کولب[5] و سبکهای یادگیری[6]
  • سبکهای شناختی[7]
  • به کار گیری نکات سبک یادگیری در طراحی دوره
  • چگونه اصول شناخت گرایی را برای تولید محتوای الکترونیکی به کار بگیریم؟
  • تئوری سازا گرایی[8] چیست؟
  • چگونه اصول سازا گرایی را برای تولید محتوای الکترونیکی به کار بگیریم؟
  • آشنایی با مدل دستور[9]
  • آشنایی با اجزا طراحی دوره بر خط بر اساس مدل دستور
  • برای طراحی دوره آنلاین چه نکاتی را باید در نظر بگیریم؟
  • آشنایی با مفهوم طراحی تدریس و اهمیت آن
  • آشنایی با برخی مدلهای موجود طراحی تدریس



[1] e-Learning

[2] Learning theory

[3] Behaviorism

[4] Cognitivism

[5] Kolb learning cycle

[6] Learning Styles

[7] Cognitive Styles

[8] Constructivism

[9] دستور مدل ابتکاری نگارنده است که از سر واژه های دستاورد – سرفصل – تعامل – واحد درسی – رصد ساخته شده است.



 سلام و خوش آمد به همراهان دوره
 نحوه ارزيابي و شرط دريافت گواهي
 تالار اعلانات

نظرات (1)

This comment was minimized by the moderator on the site

هیچ لینکی برای شروه فعالیت فعال نیست

علی طاهرخانی
تاکنون نظری ارسال نشده یا برای انتشار به تایید نرسیده است.