رصد و ارزیابی آموختههای یادگیرندگان - محتوا
1 رصد و ارزیابی آموخته های یادگیرندگان
1.1 اهداف دوره:
- برای سطوح مختلف دانش، مهارت و نگرش ارزیابی طراحی می کند.
- ارزیابی تکوینی[1] برای یادگیری بیشتر دانش پذیر اجرا می کند.
- یادگیری را بر اساس ارزیابیهای تراکمی[2] اندازه می گیرد.
- فعالیتها و پیشرفت دانش پذیر را رصد[3] می کند.
- آزمون های موثر طراحی می کند
- دفترچه نمره[4] برای مشاهده لحظه ای پیشرفت دانشجو به کار می برد
- با تحلیل یادگیری[5] و روشهای آن آشنا می شود.
- با روشهای بازی گونه سازی[6] آشنا می شود و دوره خود را می تواند بازی گونه کند.
1.2 سر فصل ها:
- مرور (سطوح یادگیری شناختی بلوم، سطوح یادگیری مهارتی بلوم و سطوح نگرشی مهارتی بلوم)
- ارزیابی مطلوب آموخته های دانش پذیر، ارتباط ارزیابی با اهداف یادگیری
- ابزار ارزیابی، ویژگیهای ابزار مطلوب، انواع آزمون، انواع سوالهای آزمون، اصول طراحی سوال
- ارزیابی تکوینی و ارزیابی تراکمی
- روشهای مختلف ارزیابی
- اجرای آزمون در سامانه، انواع بازخوردها[7] در آزمون
- رفتار سوال[8] در سامانه، نهایی سازی آزمون، تعریف سوال چند گزینه ای
- اجرای سوال drag/drop
- بانک سوال، طبقه های سوال، ساخت سوال به فرمت Gift
- ساخت سوال به فرمت xml
- تحلیل اولیه نتایج آزمون
- تحلیل پیشرفته آزمون (آمارها[9])
- تحلیل پیشرفته سوالها
- مقدمه تحلیل یادگیری، مشاهده لاگ[10]
- رصد و مشاهده فعالیتهای دانش پذیر در سامانه
- گزارش فعالیت، تکمیل فعالیتها[11]، وقت گذاری در دوره
- دفترچه نمره (ساخت دسته ها)
- دفترچه نمره (نمره دهی، تعیین وزن، تنظیمات و مشاهده)
- تحلیل یادگیری در سامانه
- نمره دهی حرفی، روبریک[12]
- مقدمه بازی گونه سازی
- بازی هایی برای یادگیری
- المانهای بازی[13] برای بازی گونه سازی
- امکانات سامانه برای بازی گونه سازی
[1] Formative assessment
[2] Summative assessment
[3] Monitoring
[4] Gradebook
[5] Learning Analytics
[6] Gamification
[7] Feedbacks
[8] Question behavior
[9] Statistics
[10] Log
[11] Activity completion
[12] Rubric
[13] Game elements
سلام و خوش آمد به همراهان دوره
Announcements
Announcements
منابع و بازخوردها 18
-
فهرست محتوا و فعالیتهای دوره
-
فعاليت در دوره
-
اسلاید رصد و ارزیابی (بخشهای اول تا پنجم)
-
تدریس ویدیویی رصد و ارزیابی-بخش اول
-
تدریس ویدیویی رصد و ارزیابی-بخش دوم
-
تدریس ویدیویی رصد و ارزیابی بخش سوم (اقتباس از بخش چهارم تعامل و فعالیت-قسمت دوم)
-
تدریس ویدیویی رصد و ارزیابی بخش چهارم - قسمت اول (اقتباس از بخش چهارم تعامل و فعالیت-قسمت سوم)
-
تدریس ویدیویی رصد و ارزیابی بخش چهارم - قسمت دوم (اقتباس از بخش چهارم تعامل و فعالیت-قسمت چهارم)
-
تدریس ویدیویی رصد و ارزیابی-بخش پنجم
-
تدریس ویدیویی رصد و ارزیابی بخش پنجم - قسمت دوم (فایل xml)
-
الگوی سوال (gift)
-
الگوی سوال (xml)
-
اسلاید رصد و ارزیابی (بخشهای ششم تا هشتم)
-
تدریس ویدیویی رصد و ارزیابی-بخش ششم(قسمت اول)
-
تدریس ویدیویی رصد و ارزیابی-بخش ششم(قسمت دوم)
-
تدریس ویدیویی رصد و ارزیابی-بخش هفتم
-
تدریس ویدیویی رصد و ارزیابی-بخش هشتم(قسمت اول)
-
تدریس ویدیویی رصد و ارزیابی-بخش هشتم(قسمت دوم)
ادامه منابع - فعالیتها 12
-
تدریس ویدیویی رصد و ارزیابی-بخش هشتم (قسمت سوم - دفترچه نمره)
-
ویدیوی خلاصه بحث دفترچه نمره (اضافی - اختیاری)
-
تدریس ویدیویی رصد و ارزیابی-بخش هشتم (قسمت چهارم - تحلیل یادگیری)
-
اسلاید رصد و ارزیابی (بخش نهم) - بازی گونه سازی
-
تدریس ویدیویی رصد و ارزیابی-بخش نهم (قسمت اول - مقدمه بازی گونه سازی)
-
تدریس ویدیویی رصد و ارزیابی-بخش نهم (قسمت دوم - یادگیری مبتنی بر بازی)
-
تدریس ویدیویی رصد و ارزیابی-بخش نهم (قسمت سوم - المانهای بازی)
-
تدریس ویدیویی رصد و ارزیابی-بخش نهم (قسمت چهارم - امکانات سامانه برای بازی گونه سازیی)
-
تدریس ویدیویی رصد و ارزیابی-بخش نهم (قسمت پنجم - ادامه امکانات سامانه برای بازی گونه سازیی)
-
تدریس ویدیویی رصد و ارزیابی-بخش نهم (قسمت ششم - ابزارهای سامانه برای بازی گونه سازیی)
-
نحوه استفاده از کارگاه موازی
-
ویدیویی از دوره طراحی منابع آموزشی و سامانه - راجع به سامانه