اصول بازاریابی(محتوا)
حتماً در اطرافمان افرادی را دیدهایم که ایدهی بسیار خوبی داشتهاند، اما در ارائهی محصول با مشکل مواجه شده و در نهایت ورشکست شدهاند. یا احتمالاً دیدهاید کسانی که میخواهند کاری خدماتی یا تولیدی راهاندازی کنند، اما مطمئن نیستند که مخاطب داشته باشند و از کارشان استقبال شود. در محیط کسبوکار امروز، دانستن ارکان و مفاهیم بازاریابی، برای هر شرکتی لازم و ضروری است.هدف این دوره آشنایی همهی علاقهمندان به بحث بازاریابی به صورت کاربردی برای آمادگی حضور در یک فعالیت اقتصادی و هدایت آن فعالیت به سمت موفقیت است.
در این دوره به بررسی مفاهیم اصلی در حوزههای زیر خواهیم پرداخت:
• مدیریت رابطه سودمند با مشتری
• شرکت و استراتژی بازاریابی
• محیط بازاریابی
• مدیریت اطلاعات بازاریابی
• بازار مصرفی و رفتار مصرفکنندگان
• بازار تجاری و رفتار خریدار تجاری
• استراتژی بازاریابی مشتریمدار
• قیمت گذاری
• استراتژی قیمت گذاری
• تبلیغات و روابط عمومی

فصل اول-مدیریت رابطه سودمند با مشتری 2
-
مفاهیم اصلی بازاریابی، فرایند بازاریابی، تعریف بازاریابی-1
-
تعریف بازاریابی2- چشمانداز در حال تغییر بازاریابی
فصل دوم-شرکت و استراتژی بازاریابی 5
-
برنامهریزی استراتژیک در سطح شرکت-تعریف کردن نقشهای بازاریابی-1، سطوح استراتژی
-
برنامهریزی استراتژیک در سطح شرکت-تعریف کردن نقشهای بازاریابی-2
-
برنامهریزی استراتژیک در سطح شرکت-تعریف کردن نقشهای بازاریابی-3، برنامهریزی بازاریابی،استراتژی بازاریابی و آمیخته بازاریابی-1
-
استراتژی بازاریابی و آمیخته بازاریابی-2 و مدیریت تلاشهای بازاریابی-1
-
مدیریت تلاشهای بازاریابی-2 و اندازهگیری و مدیریت
فصل سوم-محیط بازاریابی 3
-
محیط بازاریابی-1
-
محیط بازاریابی-2
-
محیط بازاریابی-3
فصل چهارم-مدیریت اطلاعات بازاریابی 2
-
تعریف سیستم اطلاعات بازاریابی، تشخیص نیاز به اطلاعات بازاریابی، ایجاد اطلاعات بازاریابی-1
-
ایجاد اطلاعات بازاریابی-2، تحلیل اطلاعات بازاریابی، تحقیقات بازاریابی برای شرکتهای کوچک، تحقیقات بازاریابی بینالمللی
فصل پنجم-بازار مصرفی و رفتار مصرفکنندگان 6
-
مشخصههای موثر بر رفتار مصرفکننده-3، سلسله مراتب نیازها-2
-
انواع رفتار در تصمیمگیری خرید، فرایند تصمیمگیری خریدار-1
-
فرایند تصمیمگیری خریدار-2، فرایند تصمیمگیری خریدار محصولات جدید، مدل انطباق-1
-
مدل انطباق-2، رفتار مصرفکنندگان در سطح جهانی
-
الگوی رفتار مصرفکننده، مشخصههای مؤثر بر رفتار مصرفکننده-1
-
مشخصههای موثر بر رفتار مصرفکننده-2، سلسله مراتب نیازها-1
فصل ششم-بازار تجاری و رفتار خریدار تجاری 4
-
بازار تجاری، ساختار بازار و تقاضا، انواع تصمیمات و فرایندهای تصمیمگیری بازار تجاری، ساختار بازار و تقاضا، انواع تصمیمات و فرایندهای تصمیمگیری
-
رفتار خرید تجاری، مرکز خرید
-
تاثیرات مهم بر خریداران تجاری، فرایند خرید تجاری
-
تدارکات الکترونیکی و خرید در اینترنت، بازارهای سازمانی، بازارهای دولتی
فصل هفتم-استراتژی بازاریابی مشتریمدار 4
-
مراحل STP، تقسیمبندی بازار، سطح تقسیمبندی بازار، تقسیمبندی بازارهای مصرفی
-
تقسیمبندی بازار به صورت رفتاری، تقسیمبندی بازارهای تجاری و بینالمللی، الزامات تقسیمبندی موثر
-
انتخاب بازار هدف، متمایزسازی و تثبیت موقعیت، پیشنهادهای ارزش ممکن
-
پروژه میانی 1
فصل هشتم-قیمتگذاری 3
-
قیمت چیست؟ عوامل موثر در قیمتگذاری
-
قیمتگذاری مبتنی بر هزینه، هزینهها به عنوان تابعی از تجربه تولید، عوامل درونی موثر در قیمتگذاری
-
عوامل بیرونی موثر در قیمتگذاری
فصل نهم-استراتژی قیمتگذاری 3
-
استراتژیهای قیمتگذاری محصول جدید و آمیخته محصول
-
قیمتگذاری جغرافیایی، پویا، بینالمللی، تغییرات قیمت، عکسالعمل نشان دادن به تغییر قیمت رقبا
-
استراتژیهای تعدیل قیمت، قیمتگذاری بخشبندی شده، روانشناختی، تدریجی
فصل دهم-تبلیغات و روابط عمومی 4
-
تصمیمگیری در مورد تبلیغات، تعیین اهداف تبلیغات، انواع تبلیغات
-
تصمیم در مورد بودجه، استراتژی تبلیغات، پیام تبلیغاتی
-
رسانه تبلیغاتی، تصمیم در مورد reach-frequency-impact، انتخاب در میان انواع رسانههای اصلی
-
انتخاب زمان مورد نظر برای پخش تبلیغات، بررسی کارایی تبلیغات