برنامه نویسی c++( محتوا)
زبان برنامهنویسی ++C به عنوان یک زبان قدرتمند و معروف شناخته شده است. این زبان شما را قادر میسازد تا روی نحوه استفاده از منابع کامپیوتر کنترل کامل داشته باشید. سرعت و بهینگی این زبان باعث شده است تا از آن در نوشتن و گسترش بازیها، موتورهای بازی و اپلیکیشنهای دسکتاپ بسیاری استفاده شود.قدرت بزرگ این زبان در نحوه مقیاس پذیری آن میباشد و اپلیکیشنهایی که استفاده زیادی از منابع دارند با آن نوشته میشوند. مثلا اپلیکیشنهای گرافیکی منابع زیادی را استفاده میکند و به همین خاطر هست که بیشتر بازیهای سهبعدی جذاب با این زبان نوشته شدهاند.همانطور که میدانید در یک زبان برنامهنویسی، اندازه جامعه یا تعداد برنامهنویسان آن زبان مهم است. زبان ++C بیشترین نرخ پاسخ در سایت StackOverflow را دارد و این خود نشاندهنده تعداد زیاد برنامهنویسان این زبان میباشد.این زبان در بازار کار هم خواهان زیادی دارد. اگر میخواهید بازی بنویسید به احتمال زیاد مجبور به فراگیری این زبان خواهید شد. برای گسترش اپلیکیشنهای دسکتاپ به صورت بهینه، به ++C نیاز دارید. حتی کمپانیهای بزرگی مانند facebook هم برای بهینه کردن اپلیکیشنهایشان به برنامهنویس ++c نیاز دارند.در نهایت با رشد واقعیت مجازی (virtual reality)، برای نوشتن اپلیکیشنهای شگفتانگیز بصری در این حوزه، برنامهنویسان این زبان بیش از پیش در بازار کار شانس و اقبال دارند و از این لحاظ زبان ++C آینده بسیار درخشانی دارد.
فصل اول - Getting Started 8
-
ابتدا زبان C++ رو معرفی خواهیم کرد. سپس محیط برنامهنویسی را نصب و آماده میکنیم و در آخر اولین برنامه به این زبان را مینویسیم و توضیحاتی در مورد دستورات استفاده شده از جمله دستور چاپ خروجی و همچنین نحوه کامپایل کردن برنامه و خطای کامپایل میدهیم.
-
++Introducing C
-
Installing requirements,Hello World
-
Include, Commnet , Cout , Semicolon,Complie Error
-
++Introducing C
-
Installing requirements,Hello World
-
Include, Commnet , Cout , Semicolon,Complie Error
-
ابتدا زبان C++ رو معرفی خواهیم کرد. سپس محیط برنامهنویسی را نصب و آماده میکنیم و در آخر اولین برنامه به این زبان را مینویسیم و توضیحاتی در مورد دستورات استفاده شده از جمله دستور چاپ خروجی و همچنین نحوه کامپایل کردن برنامه و خطای کامپایل میدهیم.
فصل دوم - Basic syntax 21
-
در این فصل با دستورات و مفاهیم پایهای مانند متغیرها، انواع عملگرها، عبارت انتخاب، حلقهها، آرایهها و … آشنا میشویم و از هر کدام مثال مربوطه را حل میکنیم. همچنین نحوه گرفتن ورودی را فرا خواهیم گرفت.
-
Variable & Types
-
Cin, Arithmetic Operators
-
Assignment Operators
-
If,Relational Operators
-
While
-
For ,Break & Continue
-
Arrays
-
Multi Dimensional Arrays
-
Switch
-
در این فصل با دستورات و مفاهیم پایهای مانند متغیرها، انواع عملگرها، عبارت انتخاب، حلقهها، آرایهها و … آشنا میشویم و از هر کدام مثال مربوطه را حل میکنیم. همچنین نحوه گرفتن ورودی را فرا خواهیم گرفت.
-
Variable & Types
-
Cin, Arithmetic Operators
-
Assignment Operators
-
If,Relational Operators
-
While
-
Do while , Logical Operators
-
For ,Break & Continue
-
Arrays
-
Multi Dimensional Arrays
-
Switch
فصل سوم - Subroutines , Reusable Blocks of Code 8
-
در ادامه با مفهوم تابع و فواید آن آشنا میشویم و همچنین مفاهیم سربارگذاری تابع (function overloading) و مقدار پیش فرض آرگومان را یاد خواهیم گرفت.
-
Functions
-
Function Prototype, Function, Overloading
-
Default Arguments' Value
-
در ادامه با مفهوم تابع و فواید آن آشنا میشویم و همچنین مفاهیم سربارگذاری تابع (function overloading) و مقدار پیش فرض آرگومان را یاد خواهیم گرفت.
-
Functions
-
Function Prototype, Function, Overloading
-
Default Arguments' Value
فصل چهارم - Other Basic Syntax 10
-
در این فصل با با ادامه دستورات و مفاهیم پایهای مانند شناسهها، حوزه تعریف متغیرها، ثابتها و … آشنا میشویم و در هر مبحث مثال مربوطه را حل خواهیم کرد.
-
Identifier, Scope of Variables
-
Namespace
-
Templates
-
Const & Define
-
در این فصل با با ادامه دستورات و مفاهیم پایهای مانند شناسهها، حوزه تعریف متغیرها، ثابتها و … آشنا میشویم و در هر مبحث مثال مربوطه را حل خواهیم کرد.
-
Identifier, Scope of Variables
-
Namespace
-
Templates
-
Const & Define
فصل پنجم - Pointers and References 16
-
ابتدا با اعداد در مبنای دو و همچنین ساز و کار ذخیره اطلاعات در حافظه کامپیوتر آشنا خواهیم شد، سپس به سراغ مفهوم آشارهگر میریم و به صورت کامل این مفهوم رو توضیح خواهیم داد و همچنین رابطه یا ترکیب آن با توابع و آرایهها را بررسی خواهیم کرد و در آخر نحوه تخصیص و مدیبریت حافظه به صورت پویا توسط دستورات new و delete را توضیح خواهیم داد. در ادامه با مفهوم رفرنس آشنا میشویم. در آخر به راههای موجود برای ذخیره رشتهها در زبان C++ میپردازیم.
-
Binary Numbers and computer Memory
-
Pointers
-
Pointers and Arrays
-
Pointers and Functions
-
The New and Delete Operators
-
Reference & Call by Reference
-
Char Arrays & Strings
-
ابتدا با اعداد در مبنای دو و همچنین ساز و کار ذخیره اطلاعات در حافظه کامپیوتر آشنا خواهیم شد، سپس به سراغ مفهوم آشارهگر میریم و به صورت کامل این مفهوم رو توضیح خواهیم داد و همچنین رابطه یا ترکیب آن با توابع و آرایهها را بررسی خواهیم کرد و در آخر نحوه تخصیص و مدیبریت حافظه به صورت پویا توسط دستورات new و delete را توضیح خواهیم داد. در ادامه با مفهوم رفرنس آشنا میشویم. در آخر به راههای موجود برای ذخیره رشتهها در زبان C++ میپردازیم.
-
Binary Numbers and computer Memory
-
Pointers
-
Pointers and Arrays
-
Pointers and Functions
-
The New and Delete Operators
-
Reference & Call by Reference
-
Char Arrays & Strings
فصل ششم - Object Oriented Programming 14
-
مفهوم برنامهنویسی شئگرا و کلاس را توضیح خواهیم داد. با قسمتهای مختلف یک کلاس مانند سازندهها، مخرب، کلمه کلیدی this، عملگر فلش، کلمه کلیدی static، سازندههای کپی و در نهایت نحوه سربارگذاری عملگرها(operator overloading) برای انواع دادهای (کلاس) که توسط خودمان تعریف میشود را فرا خواهیم گرفت.
-
Classes
-
Constructors & Destructors
-
Getters & Setters, Arrow Operator , The 'this' Keyword
-
The 'static' Keyword
-
Copy Constructor
-
Operator Overloading
-
مفهوم برنامهنویسی شئگرا و کلاس را توضیح خواهیم داد. با قسمتهای مختلف یک کلاس مانند سازندهها، مخرب، کلمه کلیدی this، عملگر فلش، کلمه کلیدی static، سازندههای کپی و در نهایت نحوه سربارگذاری عملگرها(operator overloading) برای انواع دادهای (کلاس) که توسط خودمان تعریف میشود را فرا خواهیم گرفت.
-
Classes
-
Constructors & Destructors
-
Getters & Setters, Arrow Operator , The 'this' Keyword
-
The 'static' Keyword
-
Copy Constructor
-
Operator Overloading
فصل هفتم - Inheritance & Polymorphism 8
-
در این فصل به مفهوم ارثبری در برنامهنویسی شئگرا میپردازیم و مثالهایی از این مفهوم خواهیم داشت. سپس شاخصهای دسترسی کلاس را به صورت کامل توضیح میدهیم و ترکیب آن با مفهوم ارثبری را بررسی خواهیم کرد. در ادامه به نحوه فراخوانی سازندهها در مفهوم ارثبری میپردازیم و در آخر مفهوم چندریختی در فرآیند ارثبری را کامل توضیح میدهیم.
-
Inheritance
-
Access Specifiers, Constructors'Call
-
Polymorphism
-
در این فصل به مفهوم ارثبری در برنامهنویسی شئگرا میپردازیم و مثالهایی از این مفهوم خواهیم داشت. سپس شاخصهای دسترسی کلاس را به صورت کامل توضیح میدهیم و ترکیب آن با مفهوم ارثبری را بررسی خواهیم کرد. در ادامه به نحوه فراخوانی سازندهها در مفهوم ارثبری میپردازیم و در آخر مفهوم چندریختی در فرآیند ارثبری را کامل توضیح میدهیم.
-
Inheritance
-
Access Specifiers, Constructors'Call
-
Polymorphism
فصل هشتم - Bonus 10
-
در فصل آخر، به بررسی و یادگیری مباحث پایانی مانند عملگر سهگانه، عملگرهای بیتی، اولویت عملگرها، نحوه کار با فایلها در زبان C++ و معرفی و آشنایی با کتابخانههای استاندارد پراستفاده خواهیم پرداخت.
-
Ternary Operator,Bitwise Operators
-
Operator precedence
-
Files
-
Standard Libraries,Vector,Set,map
-
در فصل آخر، به بررسی و یادگیری مباحث پایانی مانند عملگر سهگانه، عملگرهای بیتی، اولویت عملگرها، نحوه کار با فایلها در زبان C++ و معرفی و آشنایی با کتابخانههای استاندارد پراستفاده خواهیم پرداخت.
-
Ternary Operator,Bitwise Operators
-
Operator precedence
-
Files
-
Standard Libraries,Vector,Set,map