رصد و ارزیابی آموختههای یادگیرندگان
1 رصد و ارزیابی آموخته های یادگیرندگان
1.1 اهداف دوره:
- برای سطوح مختلف دانش، مهارت و نگرش ارزیابی طراحی می کند.
- ارزیابی تکوینی[1] برای یادگیری بیشتر دانش پذیر اجرا می کند.
- یادگیری را بر اساس ارزیابیهای تراکمی[2] اندازه می گیرد.
- فعالیتها و پیشرفت دانش پذیر را رصد[3] می کند.
- آزمون های موثر طراحی می کند
- دفترچه نمره[4] برای مشاهده لحظه ای پیشرفت دانشجو به کار می برد
- با تحلیل یادگیری[5] و روشهای آن آشنا می شود.
- با روشهای بازی گونه سازی[6] آشنا می شود و دوره خود را می تواند بازی گونه کند.
1.2 سر فصل ها:
- مرور (سطوح یادگیری شناختی بلوم، سطوح یادگیری مهارتی بلوم و سطوح نگرشی مهارتی بلوم)
- ارزیابی مطلوب آموخته های دانش پذیر، ارتباط ارزیابی با اهداف یادگیری
- ابزار ارزیابی، ویژگیهای ابزار مطلوب، انواع آزمون، انواع سوالهای آزمون، اصول طراحی سوال
- ارزیابی تکوینی و ارزیابی تراکمی
- روشهای مختلف ارزیابی
- اجرای آزمون در سامانه، انواع بازخوردها[7] در آزمون
- رفتار سوال[8] در سامانه، نهایی سازی آزمون، تعریف سوال چند گزینه ای
- اجرای سوال drag/drop
- بانک سوال، طبقه های سوال، ساخت سوال به فرمت Gift
- ساخت سوال به فرمت xml
- تحلیل اولیه نتایج آزمون
- تحلیل پیشرفته آزمون (آمارها[9])
- تحلیل پیشرفته سوالها
- مقدمه تحلیل یادگیری، مشاهده لاگ[10]
- رصد و مشاهده فعالیتهای دانش پذیر در سامانه
- گزارش فعالیت، تکمیل فعالیتها[11]، وقت گذاری در دوره
- دفترچه نمره (ساخت دسته ها)
- دفترچه نمره (نمره دهی، تعیین وزن، تنظیمات و مشاهده)
- تحلیل یادگیری در سامانه
- نمره دهی حرفی، روبریک[12]
- مقدمه بازی گونه سازی
- بازی هایی برای یادگیری
- المانهای بازی[13] برای بازی گونه سازی
- امکانات سامانه برای بازی گونه سازی
[1] Formative assessment
[2] Summative assessment
[3] Monitoring
[4] Gradebook
[5] Learning Analytics
[6] Gamification
[7] Feedbacks
[8] Question behavior
[9] Statistics
[10] Log
[11] Activity completion
[12] Rubric
[13] Game elements
اتاق تعامل
سلام و خوش آمد به همراهان دوره
نحوه ارزيابي و شرط دريافت گواهي
سلام و خوش آمد به همراهان دوره
نحوه ارزيابي و شرط دريافت گواهي
منابع و بازخوردها 34
-
فهرست محتوا و فعالیتهای دوره
-
فعاليت در دوره
-
پیش فعالیت دوره ارزیابی
-
اسلاید رصد و ارزیابی (بخشهای اول تا پنجم)
-
تدریس ویدیویی رصد و ارزیابی-بخش اول
-
بازخورد اول به ویدیوی رصد و ارزیابی-بخش اول/هدف محوری
-
بازخورد دوم به ویدیوی رصد و ارزیابی-بخش اول- ارزشیابی / ارزیابی
-
تدریس ویدیویی رصد و ارزیابی-بخش دوم
-
بازخورد اول به ویدیوی رصد و ارزیابی-بخش دوم/آزمون معلم ساخته
-
بازخورد دوم به ویدیوی رصد و ارزیابی-بخش دوم/روایی / پایایی
-
تدریس ویدیویی رصد و ارزیابی بخش سوم (اقتباس از بخش چهارم تعامل و فعالیت-قسمت دوم)
-
بازخورد اول به ویدیوی رصد و ارزیابی-بخش سوم/سوال مفهومی
-
بازخورد دوم به ویدیوی رصد و ارزیابی-بخش سوم/آزمون
-
تدریس ویدیویی رصد و ارزیابی بخش چهارم - قسمت اول (اقتباس از بخش چهارم تعامل و فعالیت-قسمت سوم)
-
تدریس ویدیویی رصد و ارزیابی بخش چهارم - قسمت دوم (اقتباس از بخش چهارم تعامل و فعالیت-قسمت چهارم)
-
بازخورد اول به ویدیوی رصد و ارزیابی-بخش چهارم/کاستی و ابهام
-
تدریس ویدیویی رصد و ارزیابی-بخش پنجم
-
تدریس ویدیویی رصد و ارزیابی بخش پنجم - قسمت دوم (فایل xml)
-
بازخورد اول به ویدیوی رصد و ارزیابی-بخش پنجم/کاستی و ابهام در ورود سوال
-
بازخورد دوم به ویدیوی رصد و ارزیابی-بخش پنجم/طبقه های سوال
-
الگوی سوال (gift)
-
الگوی سوال (xml)
-
اسلاید رصد و ارزیابی (بخشهای ششم تا هشتم)
-
تدریس ویدیویی رصد و ارزیابی-بخش ششم(قسمت اول)
-
تدریس ویدیویی رصد و ارزیابی-بخش ششم(قسمت دوم)
-
بازخورد اول به ویدیوی رصد و ارزیابی-بخش ششم/پایایی آزمون
-
بازخورد دوم به ویدیوی رصد و ارزیابی-بخش ششم/روایی آزمون
-
تدریس ویدیویی رصد و ارزیابی-بخش هفتم
-
بازخورد اول به ویدیوی رصد و ارزیابی-بخش هفتم/شاخص سادگی
-
بازخورد دوم به ویدیوی رصد و ارزیابی-بخش هفتم/کارآیی جدا سازی
-
تدریس ویدیویی رصد و ارزیابی-بخش هشتم(قسمت اول)
-
تدریس ویدیویی رصد و ارزیابی-بخش هشتم(قسمت دوم)
-
بازخورد اول به قسمت اول و دوم ویدیوی رصد و ارزیابی-بخش هشتم/انتخاب گزارش توصیفی؟
-
بازخورد دوم به قسمت اول و دوم ویدیوی رصد و ارزیابی-بخش هشتم/لاگ
ادامه منابع - فعالیتها 32
-
تدریس ویدیویی رصد و ارزیابی-بخش هشتم (قسمت سوم - دفترچه نمره)
-
ویدیوی خلاصه بحث دفترچه نمره (اضافی - اختیاری)
-
تدریس ویدیویی رصد و ارزیابی-بخش هشتم (قسمت چهارم - تحلیل یادگیری)
-
بازخورد اول به قسمت سوم و چهارم ویدیوی رصد و ارزیابی-بخش هشتم/پیش بینی و اقدام به موقع
-
بازخورد دوم به قسمت سوم و چهارم ویدیوی رصد و ارزیابی-بخش هشتم/دفترچه نمره
-
اسلاید رصد و ارزیابی (بخش نهم) - بازی گونه سازی
-
تدریس ویدیویی رصد و ارزیابی-بخش نهم (قسمت اول - مقدمه بازی گونه سازی)
-
تدریس ویدیویی رصد و ارزیابی-بخش نهم (قسمت دوم - یادگیری مبتنی بر بازی)
-
بازخورد اول به قسمت اول و دوم ویدیوی رصد و ارزیابی-بخش نهم/بازی در دوره
-
بازخورد دوم به قسمت اول و دوم ویدیوی رصد و ارزیابی-بخش نهم/برای killers؟
-
تدریس ویدیویی رصد و ارزیابی-بخش نهم (قسمت سوم - المانهای بازی)
-
بازخورد اول به قسمت سوم ویدیوی رصد و ارزیابی-بخش نهم/سه جزء اصلی بازی گونه سازی؟
-
بازخورد دوم به قسمت سوم ویدیوی رصد و ارزیابی-بخش نهم/خود نشان دادن
-
تدریس ویدیویی رصد و ارزیابی-بخش نهم (قسمت چهارم - امکانات سامانه برای بازی گونه سازیی)
-
تدریس ویدیویی رصد و ارزیابی-بخش نهم (قسمت پنجم - ادامه امکانات سامانه برای بازی گونه سازیی)
-
تدریس ویدیویی رصد و ارزیابی-بخش نهم (قسمت ششم - ابزارهای سامانه برای بازی گونه سازیی)
-
بازخورد اول به قسمت چهارم تا ششم ویدیوی رصد و ارزیابی-بخش نهم/استفاده از ابزار در بازی گونه سازی
-
بازخورد دوم به قسمت چهارم تا ششم ویدیوی رصد و ارزیابی-بخش نهم/مدال - badge
-
---------------------------------
----- فعالیتهای دوره -
--------------------------------
-
نحوه استفاده از کارگاه موازی
-
تعیین شماره بخش در کارگاه موازی
-
فعالیت اول - طراحی سوال و طراحی آزمون
-
ویدیویی از دوره طراحی منابع آموزشی و سامانه - راجع به سامانه
-
فعالیت دوم - واژه نامه رصد و ارزیابی و بازی گونه سازی
هر شخص لازم است اقلا یک واژه را اضافه کند.
لطفا در توضیح و تفسیر واژه خود واژه را به کار نبرید.
مثلا واژه بازی
در تعریف آن دوباره ننویسید بازی.
بلکه تعریف آن را بیان کنید. مثلا یک فعالیت که در آن بازیگران در یک رقابت مصنوعی درگیر می شوند. دارای قواعد است و به یک نتیجه می انجامد
-
تالار بازی گونه سازی - مرتبط با فعالیت سوم
-
فعالیت سوم (اختیاری) - بازی گونه سازی
-
فعالیت چهارم (اختیاری - بعد از طراحی هم دوره ایها) - شرکت به عنوان دانش پذیر در آزمونهای طراحی شده و بازی گونه سازی شده ها
-
فعالیت پنجم (بعد از شرکت در آزمونهایی که توسط هم دوره ایها طراحی شده است)
-
فعالیت آخر - نظرسنجی در خصوص دوره رصد و ارزیابی
-
آزمون پایان دوره رصد و ارزیابی (قسمت اول)
-
آزمون پایان دوره رصد و ارزیابی (قسمت دوم)
-
درخواست صدور گواهينامه