اهداف یادگیری، طراحی منابع آموزشی و انواع آن در سامانه
1 اهداف یادگیری، طراحی منابع آموزشی و انواع آن در سامانه
1.1 اهداف دوره:
- با انواع اهداف[1] آموزشی و پیامدهای[2] یادگیری آشنا می شود.
- با استفاده از طبقه بندی بلوم[3] اهداف درس را طراحی می کند.
- سرفصل[4]، واحدهای درسی[5] و منابع[6] را متناسب با اهداف آموزش طراحی کند.
- با روش نظم دادن به محتواها و تدریس آشنا خواهد شد.
- با انواع سامانه های یادگیری آشنا خواهد شد.
- با انواع منابع آموزشی در سامانه آشنا شود و بتواند در سامانه اجرا کند.
- با در نظر گرفتن سبکهای یادگیری و دانشجو محوری، انواع گوناگون منابع را در دوره خود طراحی کند
1.2 سرفصل ها:
- آشنایی با انواع اهداف آموزشی
- سطح بندی اهداف از کلی به جزئی
- اهداف سه گانه بلوم و طبقه بندی آنها
- آشنایی با انواع راهبردهای تدریس[7]
- توجه به مزایا و معایب روش سخنرانی[8] برای تدریس
- انواع محتوای تدریس
- توالی مطالب برای یادگیری بهتر و طراحی سرفصل
- ابزارهای ترسیم نقشه ذهن[9]
- مقدمه سامانه های یادگیری، سامانه مدیریت یادگیری[10]
- سامانه مدیریت محتوای یادگیری[11]
- سامانه های همکاری[12] و کلاس مجازی[13]
- آشنایی با قابلیتهای سامانه مودل
- آشنایی با ساختار برگزاری دوره
- آشنایی با با منابع در سامانه
- چیدمان صفحه دوره
اتاق تعامل
سلام و خوش آمد به همراهان دوره
نحوه ارزيابي و شرط دريافت گواهي
سلام و خوش آمد به همراهان دوره
نحوه ارزيابي و شرط دريافت گواهي
اهداف يادگيري، طراحي منابع آموزشي و انواع آن در سامانه يادگيري الكترونيكي 41
-
فهرست محتوا و فعالیتهای دوره
-
فعاليت در دوره
-
پیش آزمون - برای بحث اهداف یادگیری
قبل از مشاهده فعالیتهای مرتبط با یادگیری لطفا در این آزمون شرکت کنید. بحث نمره مهم نیست.
-
اسلاید مربوط به دستاوردها و سرفصلها
-
تدریس ویدیویی دستاوردها- قسمت اول
-
تدریس ویدیویی دستاوردها- قسمت دوم
-
بازخورد اول به ویدیوی دستاوردها- بیان نکته اصلی ویدیوی دستاوردها
-
بازخورد دوم به ویدیوی دستاوردها- طرح یک سوال از ویدیوی دستاوردها
-
بازخورد سوم به ویدیوی دستاوردها/هدف - مقصود - پیامد
-
فعالیت یک - بیان اهداف کلی و اهداف رفتاری دوره
-
------------------- برخی از منابع بخش اهداف یادگیری (این موارد اختیاری است و دانش پذیر بر اساس علاقه استفاده می کند-----------------------
-
تعریف هدف، مقصود و پیامد
-
Knowledge, Skills & Attitudes
-
ویدیوی یک دقیقه ای راجع به دانش، مهارت و نگرش
-
اهداف دانشگاه (DePaul University)
-
طبقه بندی هدف های آموزشی در حیطه های سه گانه:شناختی - عاطفی و روانی حرکتی
-
How to Write Clear Objectives
-
writing-objectives Hollie
-
------------------بخش سرفصل و واحدها (منابع) درسی ---------------
-
تدریس ویدیویی سرفصل
-
بازخورد اول به ویدیوی سرفصل- معادل های فارسی
-
بازخورد دوم به ویدیوی سرفصل- ابزار نقشه ذهنی
-
اسلاید واحدهای درسی و منابع
-
تدریس ویدیویی واحدهای درسی و منابع
-
بازخورداول به ویدیوی واحدهای درسی و منابع- راهبردهای تدریس
-
بازخورد دوم به ویدیوی واحدهای درسی و منابع- انواع محتوا
-
فعالیت دو - ترسیم سرفصل دوره با استفاده از ابزار نقشه ذهنی
-
------------------بخش سامانه های یادگیری ---------------
-
اسلاید سیزدهم - سامانه های یادگیری
-
تدریس ویدویی سامانه های یادگیری
-
تدریس ویدیویی سامانه مدیریت محتوای یادگیری
-
تدریس ویدیویی سامانه های همکاری و کلاس زنده
-
بازخورد اول به ویدیوی سامانه های یادگیری- سامانه موک؟
-
بازخورد دوم به ویدیوی سامانه های یادگیری- کدام سامانه
-
------------------بخش به کارگیری و استفاده عملی از سامانه یادگیری ---------------
-
اسلاید چهاردهم - به کارگیری سامانه مدیریت یادگیری
-
تدریس ویدیویی به کارگیری سامانه مدیریت یادگیری-قسمت اول
-
تدریس ویدیویی به کارگیری سامانه مدیریت یادگیری-قسمت دوم
-
فعالیت شماره سه - کار بر روی سامانه
-
محل رزرو کردن یک بخش در کارگاه موازی
-
فعالیت چهارم (آخر) - نظرسنجی در خصوص دوره طراحي تدريس
اگر در دوره های پیش هم پر کرده اید خواهشمندم که اقلا سوال هایی که مربوط و خاص به این دوره است را پر کنید.
آزمونهای پایان دوره 3
آزمونهای نهایی دوره در تاریخ 8 ارديبهشت ماه انجام می شود.
-
آزمون برخط اول - دستاوردها، سرفصل و واحدهای درسی
دستاوردها، سرفصل و واحدهای درسی
-
آزمون برخط دوم - سامانه های یادگیری
سامانه های یادگیری
-
درخواست صدور گواهينامه