یادگیری الکترونیکی -
به نام خدا
نيمسال تحصيلي 1-1400-1399
گفتگوی متنی (همزمان)
---------------------------------------------------------------------------
پاسخ پرسشهایی که امتیاز ویژه دارند.
هر گونه ایراد و پیشنهاد در مورد کلاس (شامل مباحث، ویدیوها، تمرین ها و ...)
Announcements
Section 1 8
-
معرفی خودتان
-
کتاب Theory and Practice of Online Learning
این منبع مهم ترین قسمت در بخش تئوریهای یادگیری است. فصل یک این کتاب (از صفحه 3 تا صفحه 31) مورد نظر می باشد.
اگر دانش پذیران با مطالعه این قسمت مطالب را به دست آوردند نیازی به دیدن پاورپوینتها و فیلمهای مرتبط نیست.
Theory and Practice of Online Learning - Book
-
پیش آزمون مرتبط با تئوریهای یادگیری
-
نکات اجرایی درس
-
بحث بر روی موضوع پروژه تا تصویب
هر دانشجو موضوع پیشنهادی خود برای پروژه با تعریف مختصر را به صورت یک پست مستقل ارسال کند.
پروژه های پیشنهادی:
Learning Analytics implementation in ایلرن
اتصال ایلرن به شایان
تهیه یک محتوای واقعیت افزوده - روش آن
اتصال فعالیت انجام شده در یک سامانه دیگر به ایلرن از طریق Tin Can (xAPI)
چت بات در ایلرن
تحلیل رفتار دانشجو هنگام مشاهده ویدیوی آموزشی
مراقب آنلاین در هنگام انجام آزمون
بهبود کلاس زنده موجود در وبینار (کنفرانس ویدیویی)
برگزرای کلاس زنده – با همراهی هوش ماشین
طراحی محتوا برای آموزش زبان فارسی
تشخیص چهره استاد از پس زمینه و جدا کردن آن
Any other project
-
انتخاب موضوع ارائه
-
پیشنهادهایی برای پروژه
-
فهرست محتوا و فعالیتهای مرتبط با طراحی تدریس
Section 2 6
-
اسلاید مقدمه طراحی تدریس و یادگیری الکترونیکی
-
تدریس ویدیویی مقدمه طراحی تدریس و یادگیری الکترونیکی
-
ارائه بازخورد به فیلم مقدمه طراحی تدریس
-
اسلاید مکاتب تئوری یادگیری
-
تدریس ویدیویی مکتبهای یادگیری
-
ارائه فیدبک به منابع مربوط به تئوری های یادگیری
Section 3 17
-
آزمون مقدمه طراحی تدریس و مقدمه تئوریهای یادگیری
-
کار کلاسی - مفهوم یادگیری الکترونیکی
-
اسلاید رفتارگرایی
-
تدریس ویدیویی رفتار گرائی
-
ارائه فیدبک به مبحث رفتار گرایی
-
اسلاید شناخت گرایی - قسمت اول
-
تدریس ویدیویی شناخت گرایی - قسمت اول
-
ارائه فیدبک به مبحث شناخت گرایی - قسمت اول
-
اسلاید شناخت گرایی - قسمت دوم و قسمت سوم
-
مقاله ای در زمینه سبکهای یادگیری کولب
-
تدریس ویدیویی شناخت گرایی - قسمت دوم
-
تدریس ویدیویی تئوری شناخت گرائی - قسمت سوم
-
ارائه فیدبک به مبحث شناخت گرایی - قسمت دوم و سوم
-
اسلاید تئوری سازا گرایی
-
تدریس ویدیویی سازا گرایی
-
ارائه فیدبک به مبحث سازا گرایی
-
Weegar(A Comparison of Two Theories of Learning --Behaviorism and Constructivism)
Section 4 11
-
آزمون تئوریهای یادگیری
-
فعالیت چک لیست برای تدوین درس
-
اسلاید مدل تدریس کتاب
-
تدریس ویدیویی مدل تدریس
-
اسلاید طراحی تدریس
-
تدریس ویدیویی طراحی تدریس - قسمت اول
-
تدریس ویدیویی طراحی تدریس - قسمت دوم
-
ارائه فیدبک به طراحی تدریس قسمت اول و قسمت دوم
-
اسلاید مدل دستور در طراحی دوره بر خط
-
تدریس ویدیویی مدل دستور
-
ارائه بازخورد به فیلم مدل دستور
Section 5 6
فعالیتها و ارزیابیهای دوره طراحی تدریس
-
فعالیت ویکی - مدل دستور
-
تحویل فعالیت - کارهای انجام شده روی ویکی
-
فعالیت - مقایسه مدل های طراحی تدریس
-
فعالیت - سبک یادگیری
-
پرسشنامه سبک یادگیری کولب
-
فعالیت - واژه نامه طراحی تدریس
هر شخص لازم است اقلا یک واژه را اضافه کند.
دقت کنید که واژه ای که به عنوان اصطلاح می نویسید و می خواهید تعریف کنید در تعریف تکرار نشود.
مثلا اگر واژه طراحی تدریس را می نویسید در توضیح ننویسید طراحی تدریس به نحوه .... می گویند.
بلکه بنویسید نحوه ...
Section 6 22
-
پیش آزمون - برای بحث اهداف یادگیری
قبل از مشاهده فعالیتهای مرتبط با یادگیری لطفا در این آزمون شرکت کنید. بحث نمره مهم نیست.
-
اسلاید مربوط به دستاوردها و سرفصلها
-
آزمون برخط - مباحث مقدمه طراحی تدریس و طراحی تدریس و مدل دستور
-
اهداف یادگیری، طراحی منابع آموزشی و انواع آن در سامانه
-
تدریس ویدیویی دستاوردها- قسمت اول
-
تدریس ویدیویی دستاوردها- قسمت دوم
-
ارائه بازخورد به ویدیوی دستاوردها
-
------------------- برخی از منابع بخش اهداف یادگیری (این موارد اختیاری است و دانش پذیر بر اساس علاقه استفاده می کند-----------------------
-
تعریف هدف، مقصود و پیامد
-
Knowledge, Skills & Attitudes
-
ویدیوی یک دقیقه ای راجع به دانش، مهارت و نگرش
-
اهداف دانشگاه (DePaul University)
-
طبقه بندی هدف های آموزشی در حیطه های سه گانه:شناختی - عاطفی و روانی حرکتی
-
How to Write Clear Objectives
-
writing-objectives Hollie
-
------------------بخش سرفصل و واحدها (منابع) درسی ---------------
-
تدریس ویدیویی سرفصل
-
ارائه بازخورد به ویدیوی سرفصل
-
اسلاید واحدهای درسی و منابع
-
تدریس ویدیویی واحدهای درسی و منابع
-
ارائه بازخورد به ویدیوی واحدهای درسی و منابع
-
آزمون برخط - دستاوردها، سرفصل و واحدهای درسی
دستاوردها، سرفصل و واحدهای درسی
Section 7 6
-
فعالیت - بیان اهداف کلی و اهداف رفتاری موضوع
-
فعالیت - ترسیم سرفصل دوره با استفاده از ابزار نقشه ذهنی
-
اسلاید چهاردهم - به کارگیری سامانه مدیریت یادگیری
-
تدریس ویدیویی به کارگیری سامانه مدیریت یادگیری-قسمت اول
-
تدریس ویدیویی به کارگیری سامانه مدیریت یادگیری-قسمت دوم
-
ارائه بازخورد به ویدیوهای به کار گیری سامانه مدیریت یادگیری
Section 8 5
-
اسلاید سیزدهم - سامانه های یادگیری
-
تدریس ویدویی سامانه های یادگیری
-
تدریس ویدیویی سامانه مدیریت محتوای یادگیری
-
تدریس ویدیویی سامانه های همکاری و کلاس زنده
-
ارائه بازخورد به ویدیوهای سامانه های یادگیری
Section 9 3
-
فعالیت - نصب مودل
-
الگوی فایل اولین ارائه پروژه
-
اولین گزارش پروژه
الگوی فایل اولین ارائه پروژه را از سایت دانلود کنید.
به نام خود و عنوان پروژه تغییر نام دهید.
آن را کامل کنید و در اینجا تحویل دهید.
لازم است به صورت فایلی صوتی (یا تصویری) ارائه بدهید و آن را هم بفرستید.
شاید ساده ترین راه این باشد که روی پاورپوینت صدا بگذارید.
Section 10 11
-
الگوی فایل گزارش پروژه
-
دومین گزارش پروژه
الگوی فایل گزارش پروژه را از سایت دانلود کنید.
به نام خود و عنوان پروژه تغییر نام دهید.
آن را کامل کنید و در اینجا تحویل دهید.
فقط افرادی که گزارش خود را آپلود کرده باشند در کلاس ارائه خواهند کرد.
-
config 990903
-
تست برای سیف اگزم
-
آزمون برخط سامانه های یادگیری
سامانه های یادگیری
-
فعالیت - منابع درسی
-
مرور بر ویدیو واحدهای درسی و منابع - اختیاری
-
اسلاید استفاده از پاورپوینت برای سناریوی تدریس
-
تدریس ویدیویی استفاده از پاورپوینت برای سناریوی تدریس-قسمت اول
-
تدریس ویدیویی استفاده از پاورپوینت برای سناریوی تدریس-قسمت دوم
-
ارائه بازخورد به تدریس ویدیویی پاورپوینت
Section 11 18
-
امتحان میان ترم - 8 آذر
-
آزمون میان ترم - قسمت اول
از 7 صبح می توانید این قسمت را انجام دهید.
خوب است قبل از امتحان اصلی انجام دهید.
-
آزمون میان ترم - قسمت دوم
-
آزمون میان ترم - قسمت سوم (قسمت اصلی)
-
یک الگو برای پاورپوینت
-
اسلاید ویدیوی آموزشی - اصول پایه
-
تدریس ویدیویی امکانات پایه تهیه ویدیوی درسی
-
اصول پایه برای تهیه ویدیو (تهیه این فیلم از فیلمبرداری تا تدوین در ویدیوهای بعدی نشان داده می شود)
-
ارائه بازخورد از بخش های اول و دوم ساخت محتوای ویدیویی
-
تدریس ویدیویی فیلمبرداری و ضبط در محیط کمتزیا
-
تدریس ویدیویی ویرایش و تدوین محتوا در کمتزیا-قسمت اول
-
تدریس ویدیویی ویرایش و تدوین محتوا در کمتزیا- قسمت دوم
-
ارائه بازخورد از بخش های سوم تا پنجم ساخت محتوای ویدیویی
-
منابع دیگر
--------------------------------------------------------------------------------------------------
-
کتاب مایر - e-learning-and-the-science-of-instruction-proven-guidelines-for-consumers-and-designers-of-multimedia-learning
-
Mayer’s 12 Principles of Multimedia Learning
-
How to Write Your First E-Learning Storyboard
-
بخش 7.4 راجع به ویدیو از کتاب Teaching in a digital age
Section 12 11
-
سومین گزارش پروژه
-
فعالیت - پاورپوینت تدریس
-
آزمون مباحث تئوری مرتبط با سناریوی تدریس و ویدیوی آموزشی
با توجه به این که آزمون بیشتر از مباحث تئوری می باشد وقت آزمون به اندازه ای در نظر گرفته شده است که فرصت رجوع مفصل و جستجوی مطلب وجود نداشته باشد.
بلکه با توجه به یافته ها و مهارتهای کسب شده لازم است سریع پاسخ دهید.
-
پیش آزمون یادگیری فعالیت محور
-
فایل پاورپوینت تعامل و فعالیت
-
تدریس ویدیویی بخش اول تعامل و فعالیت-قسمت اول
-
ارائه بازخورد به ویدیوی تعامل و فعالیت قسمت اول
-
تدریس ویدیویی بخش اول تعامل و فعالیت-قسمت دوم
-
ارائه بازخورد به ویدیوی تعامل و فعالیت قسمت دوم
-
فعالیت اول - تهیه پاورپوینت تدریس
-
فعالیت دوم - فیلمبرداری و تدوین ویدیو
Section 13 7
-
تدریس ویدیویی بخش دوم تعامل و فعالیت
-
ارائه بازخورد به ویدیوی بخش دوم تعامل و فعالیت
-
تدریس ویدیویی بخش سوم تعامل و فعالیت-قسمت اول
-
تدریس ویدیویی بخش سوم تعامل و فعالیت-قسمت دوم
-
ارائه بازخورد به ویدیوی بخش سوم تعامل و فعالیت
-
تدریس ویدیویی بخش چهارم تعامل و فعالیت-قسمت اول
-
ارائه بازخورد به ویدیوی بخش چهارم تعامل و فعالیت- قسمت اول
Section 14 9
-
چهارمین گزارش پروژه
-
اسلاید مربوط به کلاس چرخشی (بدون فیلم های داخل اسلاید - قسمت ششم فعالیت ها)
-
تدریس ویدیویی کلاس چرخشی-قسمت اول
-
ارائه بازخورد به ویدیوی کلاس چرخشی - قسمت اول
-
تدریس ویدیویی کلاس چرخشی-قسمت دوم
-
ارائه بازخورد به ویدیوی کلاس چرخشی - قسمت دوم
-
آزمون یادگیری فعالیت محور و دانشجو محور
-
کار کلاسی - ایجاد فعالیت در دوره
-
فعالیت - کار کلاسی - ایجاد فعالیت در دوره
Section 15 25
-
پیش آزمون دوره ارزیابی
-
اسلاید رصد و ارزیابی (بخشهای اول تا پنجم)
-
تدریس ویدیویی رصد و ارزیابی-بخش اول
-
انعکاس به بخش اول رصد و ارزیابی
-
تدریس ویدیویی رصد و ارزیابی-بخش دوم
-
انعکاس به بخش دوم رصد و ارزیابی
-
تدریس ویدیویی رصد و ارزیابی بخش سوم (اقتباس از بخش چهارم تعامل و فعالیت-قسمت دوم)
-
انعکاس به بخش سوم رصد و ارزیابی
-
تدریس ویدیویی رصد و ارزیابی بخش چهارم - قسمت اول (اقتباس از بخش چهارم تعامل و فعالیت-قسمت سوم)
-
تدریس ویدیویی رصد و ارزیابی بخش چهارم - قسمت دوم (اقتباس از بخش چهارم تعامل و فعالیت-قسمت چهارم)
-
ارائه بازخورد به بخش چهارم رصد و ارزیابی
-
تدریس ویدیویی رصد و ارزیابی-بخش پنجم
-
تدریس ویدیویی رصد و ارزیابی بخش پنجم - قسمت دوم (فایل xml)
-
ارائه بازخورد به بخش پنجم رصد و ارزیابی
-
الگوی سوال (gift)
-
الگوی سوال (xml)
-
اسلاید رصد و ارزیابی (بخشهای ششم تا هشتم)
-
تدریس ویدیویی رصد و ارزیابی-بخش ششم(قسمت اول)
-
تدریس ویدیویی رصد و ارزیابی-بخش ششم(قسمت دوم)
-
ارائه بازخورد به بخش ششم (قسمت اول و دوم) رصد و ارزیابی
-
تدریس ویدیویی رصد و ارزیابی-بخش هفتم
-
ارائه بازخورد به بخش هفتم رصد و ارزیابی
-
تدریس ویدیویی رصد و ارزیابی-بخش هشتم(قسمت اول)
-
تدریس ویدیویی رصد و ارزیابی-بخش هشتم(قسمت دوم)
-
ارائه بازخورد به بخش هشتم (قسمت اول و دوم) رصد و ارزیابی
Section 16 6
-
پنجمین گزارش پروژه
-
آزمون یادگیری فعالیت محور و دانشجو محور-قسمت کلاس چرخشی
-
دوره شما
-
کاربران دوره شما
-
دوره هایی که شرکت کردید
-
آزمون بخش رصد و ارزیابی (بخش اول و دوم)
Section 17 4
-
امتحان پایان ترم: پنجشنبه 16 بهمن ساعت 10
ارائه نهایی پروژه ها: دوشنبه 4 اسفند از ساعت 9:15 الی 11:30
ارائه نهایی موضوع: 9 بهمن
-
گزارش نهایی پروژه
-
پروژه ها
-
تحویل نمره دهی از پروژه هم کلاسی ها
Section 18 10
-
تدریس ویدیویی رصد و ارزیابی-بخش هشتم (قسمت سوم - دفترچه نمره)
-
ویدیوی خلاصه بحث دفترچه نمره (اضافی - اختیاری)
-
تدریس ویدیویی رصد و ارزیابی-بخش هشتم (قسمت چهارم - تحلیل یادگیری)
-
اسلاید رصد و ارزیابی (بخش نهم) - بازی گونه سازی
-
تدریس ویدیویی رصد و ارزیابی-بخش نهم (قسمت اول - مقدمه بازی گونه سازی)
-
تدریس ویدیویی رصد و ارزیابی-بخش نهم (قسمت دوم - یادگیری مبتنی بر بازی)
-
تدریس ویدیویی رصد و ارزیابی-بخش نهم (قسمت سوم - المانهای بازی)
-
تدریس ویدیویی رصد و ارزیابی-بخش نهم (قسمت چهارم - امکانات سامانه برای بازی گونه سازیی)
-
تدریس ویدیویی رصد و ارزیابی-بخش نهم (قسمت پنجم - ادامه امکانات سامانه برای بازی گونه سازیی)
-
تدریس ویدیویی رصد و ارزیابی-بخش نهم (قسمت ششم - ابزارهای سامانه برای بازی گونه سازیی)