برنامه نویسی اندروید
طبق آمار رسمی کافه بازار در حال حاضر بیش از ۳۰ میلیون دستگاه اندرویدی فعال وجود دارد و اپلیکیشنهای بسیار زیادی برای این دستگاهها وجود دارند و برنامههای اندرویدی به بخشی جدا نشدنی زندگی افراد تبدیل شدهاند و تاثیر زیادی بر روی زندگی روزمرهی افراد دارند. در این دوره سعی میکنیم با اصول ساخت اپلیکیشنهای اندروید آشنا شویم و بتوانیم برای گوشیهای اندرویدی برنامههایی مناسب بسازیم.در این دوره ابتدا با روش پیاده سازی ظاهر و ui صفحههای برنامه و سپس با مفاهیم اکتیوتی و فرگمنت و روش پیاده سازی منطق صفحات برنامه و جابه جایی بین آنها آشنا میشویم. در ادامه با لیستها در اندروید کار میکنیم و سر انجام سعی میکنیم یاد بگیریم چطور یک برنامهی آنلاین داشته باشیم و اطلاعات مورد نیاز برنامهی خود را از اینترنت بگیریم
ثبت نام: هر زمان که خواستید می توانید در این دوره ثبت نام کنید
شروع دوره: به محض ثبت نام در دوره به محتوای دروس دسترسی خواهید داشت.
پایان دسترسی به دوره: شما از زمان ثبت نام به مدت حداقل سه ماه به محتوای دوره (این بازه با توجه به مدت هر دوره متفاوت خواهد بود) دسترسی خواهید داشت.
پروژه: دارد
برگزار کننده: دانشگاه تهران
حد نصاب قبولی در دوره: 70 نمره
شما می توانید از طریق تالار گفتگو با دیگر دانشجویان دوره در ارتباط باشید، شبکه روابط حرفه ای خود را تقویت کنید یا سوالات مرتبط با دوره خود را از دیگر دانشجویان بپرسید.
Announcements
فصل اول - مقدمه ای بر Android و Android Studio 16
-
در این فصل تلاش شده با مثال های ساده و نوشتن چند اپلیکیشن کوچک با کلیت فضای اندروید و محیط برنامه نویسی اندروید استودیو آشنا شوید.
-
دانلود و نصب Android Studio و Emulator
-
شروع کار با XML شامل LinearLayout و TextView
-
کوئیز XML
-
نحوه ی دسترسی و ایجاد تغییرات در View هایی که در XML تعریف کرده ایم
-
کوئیز Activity
-
کار با EditText در XML و داخل Activity
-
کوئیز EditText
-
نحوه ی کار با Logcat و اپلیکیشن ضرب ساده دو عدد
-
کوئیز Logcat
-
نحوه ی Log گرفتن از مقادیر متغیرها و نمایش پیام به مخاطب به صورت Toast
-
معرفی LinearLayout در XML
-
آشنایی با مفاهیم Padding و Margin
-
کوئیز Margin و LinearLayout
-
توضیح پروژه ی Calculator
-
پروژه ی اپلکیشن ماشین حساب
فصل دوم - ساخت بازی Which One Is Larger 34
-
محوریت کلی این فصل یک بازی ساده است که در غالب نوشتن این بازی با مفاهیم activity - fragment - ذخیره سازی اطلاعات در SharedPreferences - ساختن view های مختلف در اندروید ، مفهوم json و کتابخانه ی gson و همچنین انیمیشن آشنا می شوید...
-
تولید عدد تصادفی برای بازی
-
کوئیز تولید اعداد رندم و نام گذاری متغیرها
-
بررسی ساختار (flow) برنامه برای تولید ۲۰ عدد تصادفی
-
استفاده از string ها و کار با resource ها و ادامه ی flow تولید اعداد تصادفی
-
کوئیز
-
توضیح مختصر در مورد کار با Git
-
استفاده از Timer در بازی
-
کوئیز Timer
-
آشنایی با Activity و Backstack
-
کوئیز Activity و Backstack
-
معرفی Activity Lifecycle
-
کوئیز Activity Lifecycle
-
نحوه ی کار با Fragment ها
-
کوئیز Fragment ها
-
کار با ConstraintLayout در XML
-
باز کردن Game Fragment پس از درخواست کاربر
-
نحوه ی کار با SharedPreferences و ذخیره ی بالاترین امتیاز در بازی
-
کوئیز SharedPreferences
-
آشنایی با JSON و مفاهیم Serialization و Deserialization
-
کوئیز JSON
-
معرفی کتابخانه ی Gson
-
کوئیز Gson
-
چگونگی پیاده سازی Dialog و Callback از یک Dialog
-
چگونگی پاس دادن اطلاعات از Activity به Fragment توسط Bundle
-
کوئیز Bundle
-
ذخیره سازی لیست امتیازها با استفاده از SharedPreferences
-
نحوه ی کار با RecyclerView
-
کوئیز RecyclerView
-
استفاده از CardView، مرتب سازی لیستی از امتیازها، کار با ImageView و افزودن Vector Asset
-
آشنایی با نحوه ی Animate کردن Viewها
-
اجرای چند Animation توسط Animator Set و استفاده از تابع بازگشتی برای شمارش معکوس
-
توضیح پروژه ی Speed Match
-
پروژه ی نوشتن بازی Speed Match
فصل سوم - ساخت اپلیکیشن کاربردی Chat Room 20
-
محوریت کلی این فصل نوشتن اپلیکیشن chat room است که شامل ثبت نام و ورود کاربر، اتاق های چت، لیست پیام های یک اتاق، ارسال پیام در یک اتاق می شود. در غالب این پروژه با postman که مخصوص کار کردن با web service ها است آشنا میشوید. همچنین چگونگی call کردن یک api از سمت سرور را یاد میگیرید و تمرین می کنید. با مفهوم BroadCast Receiver آشنا می شوید. با چند view جدید از جمله tablayout و اینکه چطور چند fragment در عرض هم داشته باشیم آشنا میشوید.
-
آشنایی با API و Postman (جلسه اول)
-
کار با API و Postman (جلسه دوم)
-
کار با کتابخانه ی Retrofit و Call کردن API
-
کوئیز API و Retrofit
-
ساخت RegisterFragment و استفاده از Callback در Retrofit
-
افزودن Font به پروژه و تغییر ظاهر EditText
-
نحوه ی parse کردن Error Body در Retrofit
-
پیاده سازی API مربوط به User Login
-
معرفی Broadcast Receiver
-
کوئیز Broadcast Receiver
-
افزودن Authorization به Retrofit و دریافت Chat Room های موجود با استفاده از Retrofit
-
کار با ProgressBar
-
اضافه کردن TabLayout و نمایش چند Fragment در عرض هم با استفاده از ViewPager و FragmentPagerAdapter
-
اضافه کردن ProfileFragment
-
کار با AsyncTask (جلسه اول)
-
کار با AsyncTask (جلسه دوم)
-
کار با AsyncTask (جلسه سوم)
-
کوئیز AsyncTask
-
پروژه اپلیکیشن خبری
فصل چهارم - آشنایی با Android Permissions & Google Map 10
-
آشنایی با Permission ها در Android
-
افزودن Google Map به اپلیکیشن
-
نمایش مکان کنونی کاربر روی Google Map
-
جست و جوی مکان ها در Google Places
-
ست کردن Tag برای Marker در Google Map و استفاده از AlertDialog
-
کار با styles و معرفی کتابخانه ی ButterKnife
-
معرفی EventBus
-
نمایش عکس یک مکان از Google Places در ImageView
-
کوئیز
-
پروژه اپلیکیشن My Contacts
پروژه نهایی 2
-
پروژه ی نهایی
-
درخواست صدور گواهينامه