برنامه نویسی ++C
زبان برنامهنویسی ++C به عنوان یک زبان قدرتمند و معروف شناخته شده است. این زبان شما را قادر میسازد تا روی نحوه استفاده از منابع کامپیوتر کنترل کامل داشته باشید. سرعت و بهینگی این زبان باعث شده است تا از آن در نوشتن و گسترش بازیها، موتورهای بازی و اپلیکیشنهای دسکتاپ بسیاری استفاده شود.قدرت بزرگ این زبان در نحوه مقیاس پذیری آن میباشد و اپلیکیشنهایی که استفاده زیادی از منابع دارند با آن نوشته میشوند. مثلا اپلیکیشنهای گرافیکی منابع زیادی را استفاده میکند و به همین خاطر هست که بیشتر بازیهای سهبعدی جذاب با این زبان نوشته شدهاند.همانطور که میدانید در یک زبان برنامهنویسی، اندازه جامعه یا تعداد برنامهنویسان آن زبان مهم است. زبان ++C بیشترین نرخ پاسخ در سایت StackOverflow را دارد و این خود نشاندهنده تعداد زیاد برنامهنویسان این زبان میباشد.این زبان در بازار کار هم خواهان زیادی دارد. اگر میخواهید بازی بنویسید به احتمال زیاد مجبور به فراگیری این زبان خواهید شد. برای گسترش اپلیکیشنهای دسکتاپ به صورت بهینه، به ++C نیاز دارید. حتی کمپانیهای بزرگی مانند facebook هم برای بهینه کردن اپلیکیشنهایشان به برنامهنویس ++c نیاز دارند.در نهایت با رشد واقعیت مجازی (virtual reality)، برای نوشتن اپلیکیشنهای شگفتانگیز بصری در این حوزه، برنامهنویسان این زبان بیش از پیش در بازار کار شانس و اقبال دارند و از این لحاظ زبان ++C آینده بسیار درخشانی دارد.
ثبت نام: هر زمان که خواستید می توانید در این دوره ثبت نام کنید
شروع دوره: به محض ثبت نام در دوره به محتوای دروس دسترسی خواهید داشت.
پایان دسترسی به دوره: شما از زمان ثبت نام به مدت حداقل دو ماه به محتوای دوره (این بازه با توجه به مدت هر دوره متفاوت خواهد بود) دسترسی خواهید داشت.
حد نصاب قبولی در دوره: 75 نمره
پروژه: دارد
شما می توانید از طریق تالار گفتگو با دیگر دانشجویان دوره در ارتباط باشید، شبکه روابط حرفه ای خود را تقویت کنید یا سوالات مرتبط با دوره خود را از دیگر دانشجویان بپرسید.
تالار گفتگو
فصل اول - Getting Started 6
-
++Introducing C
-
Installing requirements,Hello World
-
Include, Commnet , Cout , Semicolon,Complie Error
-
کوئیز : include, Commnet , Cout , Semicolon,Complie Error
-
0 - Programming Challenge
-
ابتدا زبان C++ رو معرفی خواهیم کرد. سپس محیط برنامهنویسی را نصب و آماده میکنیم و در آخر اولین برنامه به این زبان را مینویسیم و توضیحاتی در مورد دستورات استفاده شده از جمله دستور چاپ خروجی و همچنین نحوه کامپایل کردن برنامه و خطای کامپایل میدهیم.
فصل دوم - Basic syntax 27
-
در این فصل با دستورات و مفاهیم پایهای مانند متغیرها، انواع عملگرها، عبارت انتخاب، حلقهها، آرایهها و … آشنا میشویم و از هر کدام مثال مربوطه را حل میکنیم. همچنین نحوه گرفتن ورودی را فرا خواهیم گرفت.
-
Variable & Types
-
کوئیز : Variable & Type
-
Cin, Arithmetic Operators
-
کوئیز : Cin, Arithmetic Operators
-
Assignment Operators
-
کوئیز : Assignment Operators
-
If,Relational Operators
-
کوئیز : If,Relational Operators
-
Programming Challenge - 1
-
While
-
کوئیز : While
-
Programming Challenge - 2
-
Do while , Logical Operators
-
کوئیز : Do while , Logical Operators
-
For ,Break & Continue
-
کوئیز : For ,Break & Continue
-
Programming Challenge - 3
-
Arrays
-
کوئیز : Arrays
-
Programming Challenge - 4
-
Multi Dimensional Arrays
-
کوئیز : Multi Dimensional Arrays
-
Programming Challenge - 5
-
Switch
-
کوئیز : Switch
-
Programming Challenge - 6
فصل سوم - Subroutines , Reusable Blocks of Code 11
-
در ادامه با مفهوم تابع و فواید آن آشنا میشویم و همچنین مفاهیم سربارگذاری تابع (function overloading) و مقدار پیش فرض آرگومان را یاد خواهیم گرفت.
-
Functions
-
کوئیز : Functions
-
Programming Challenge - 7
-
Programming Challenge - 8
-
Function Prototype, Function, Overloading
-
کوئیز : Function Prototype, Function, Overloading
-
Programming Challenge - 9
-
Default Arguments' Value
-
کوئیز : Default Arguments' Value
-
Programming Challenge - 10
فصل چهارم - Other Basic Syntax 12
-
در این فصل با با ادامه دستورات و مفاهیم پایهای مانند شناسهها، حوزه تعریف متغیرها، ثابتها و … آشنا میشویم و در هر مبحث مثال مربوطه را حل خواهیم کرد.
-
Identifier, Scope of Variables
-
کوئیز : Identifier, Scope of Variables
-
Namespace
-
کوئیز : Namespace
-
Programming Challenge - 11
-
Templates
-
کوئیز : Templates
-
Programming Challenge - 12
-
Const & Define
-
کوئیز : Const & Define
-
Programming Challenge - 13
فصل پنجم - Pointers and References 19
-
ابتدا با اعداد در مبنای دو و همچنین ساز و کار ذخیره اطلاعات در حافظه کامپیوتر آشنا خواهیم شد، سپس به سراغ مفهوم آشارهگر میریم و به صورت کامل این مفهوم رو توضیح خواهیم داد و همچنین رابطه یا ترکیب آن با توابع و آرایهها را بررسی خواهیم کرد و در آخر نحوه تخصیص و مدیبریت حافظه به صورت پویا توسط دستورات new و delete را توضیح خواهیم داد. در ادامه با مفهوم رفرنس آشنا میشویم. در آخر به راههای موجود برای ذخیره رشتهها در زبان C++ میپردازیم.
-
Binary Numbers and computer Memory
-
کوئیز : Binary Numbers and computer Memory
-
Pointers
-
کوئیز : Pointers
-
Pointers and Arrays
-
کوئیز : Pointers and array
-
Pointers and Functions
-
کوئیز : Pointers and Functions
-
Programming Challenge - 14
-
Programming Challenge - 15
-
The New and Delete Operators
-
کوئیز : The New and Delete Operators
-
Programming Challenge - 16
-
Reference & Call by Reference
-
کوئیز : Reference & Call by Reference
-
Programming Challenge - 17
-
Char Arrays & Strings
-
کوئیز : Char Arrays & Strings
فصل ششم - Object Oriented Programming 15
-
مفهوم برنامهنویسی شئگرا و کلاس را توضیح خواهیم داد. با قسمتهای مختلف یک کلاس مانند سازندهها، مخرب، کلمه کلیدی this، عملگر فلش، کلمه کلیدی static، سازندههای کپی و در نهایت نحوه سربارگذاری عملگرها(operator overloading) برای انواع دادهای (کلاس) که توسط خودمان تعریف میشود را فرا خواهیم گرفت.
-
Classes
-
کوئیز : Classes
-
Constructors & Destructors
-
کوئیز : Constructors & Destructors 1
-
Getters & Setters, Arrow Operator , The 'this' Keyword
-
کوئیز : Getters & Setters, Arrow Operator , The 'this' Keyword
-
The 'static' Keyword
-
کوئیز : The 'static' Keyword
-
Copy Constructor
-
کوئیز : Copy Constructor
-
Operator Overloading
-
کوئیز : Operator Overloading
-
پروژه Maze Game
-
پروژه Snake Game
فصل هفتم - Inheritance & Polymorphism 8
-
در این فصل به مفهوم ارثبری در برنامهنویسی شئگرا میپردازیم و مثالهایی از این مفهوم خواهیم داشت. سپس شاخصهای دسترسی کلاس را به صورت کامل توضیح میدهیم و ترکیب آن با مفهوم ارثبری را بررسی خواهیم کرد. در ادامه به نحوه فراخوانی سازندهها در مفهوم ارثبری میپردازیم و در آخر مفهوم چندریختی در فرآیند ارثبری را کامل توضیح میدهیم.
-
Inheritance
-
کوئیز : Inheritance
-
Access Specifiers, Constructors'Call
-
کوئیز : Access Specifiers, Constructors'Call
-
Polymorphism
-
کوئیز : Polymorphism
-
پروژه Students Portal
فصل هشتم - Bonus 11
-
در فصل آخر، به بررسی و یادگیری مباحث پایانی مانند عملگر سهگانه، عملگرهای بیتی، اولویت عملگرها، نحوه کار با فایلها در زبان C++ و معرفی و آشنایی با کتابخانههای استاندارد پراستفاده خواهیم پرداخت.
-
Ternary Operator,Bitwise Operators
-
کوئیز : Ternary Operator,Bitwise Operators
-
Operator precedence
-
کوئیز : Operator precedence
-
Files
-
کوئیز : files
-
Programming Challenge - 18
-
Standard Libraries,Vector,Set,map
-
کوئیز : Standard Libraries,Vector,Set,map
-
درخواست صدور گواهينامه