اصول بازاریابی
حتماً در اطرافمان افرادی را دیدهایم که ایدهی بسیار خوبی داشتهاند، اما در ارائهی محصول با مشکل مواجه شده و در نهایت ورشکست شدهاند. یا احتمالاً دیدهاید کسانی که میخواهند کاری خدماتی یا تولیدی راهاندازی کنند، اما مطمئن نیستند که مخاطب داشته باشند و از کارشان استقبال شود. در محیط کسبوکار امروز، دانستن ارکان و مفاهیم بازاریابی، برای هر شرکتی لازم و ضروری است.هدف این دوره آشنایی همهی علاقهمندان به بحث بازاریابی به صورت کاربردی برای آمادگی حضور در یک فعالیت اقتصادی و هدایت آن فعالیت به سمت موفقیت است.
در این دوره به بررسی مفاهیم اصلی در حوزههای زیر خواهیم پرداخت:
• مدیریت رابطه سودمند با مشتری
• شرکت و استراتژی بازاریابی
• محیط بازاریابی
• مدیریت اطلاعات بازاریابی
• بازار مصرفی و رفتار مصرفکنندگان
• بازار تجاری و رفتار خریدار تجاری
• استراتژی بازاریابی مشتریمدار
• قیمت گذاری
• استراتژی قیمت گذاری
• تبلیغات و روابط عمومی
ثبت نام: هر زمان که خواستید می توانید در این دوره ثبت نام کنید
شروع دوره: به محض ثبت نام در دوره به محتوای دروس دسترسی خواهید داشت.
پایان دسترسی به دوره: شما از زمان ثبت نام به مدت دو ماه به محتوای دوره دسترسی خواهید داشت.
پروژه: ندارد
برگزار کننده: دانشگاه تهران
حد نصاب قبولی در دوره: 75 نمره
شما می توانید از طریق تالار گفتگو با دیگر دانشجویان دوره در ارتباط باشید، شبکه روابط حرفه ای خود را تقویت کنید یا سوالات مرتبط با دوره خود را از دیگر دانشجویان بپرسید.
فصل اول-مدیریت رابطه سودمند با مشتری 3
-
مفاهیم اصلی بازاریابی، فرایند بازاریابی، تعریف بازاریابی-1
-
تعریف بازاریابی2- چشمانداز در حال تغییر بازاریابی
-
رویکرد بازاریابی
فصل دوم-شرکت و استراتژی بازاریابی 6
-
برنامهریزی استراتژیک در سطح شرکت-تعریف کردن نقشهای بازاریابی-1، سطوح استراتژی
-
برنامهریزی استراتژیک در سطح شرکت-تعریف کردن نقشهای بازاریابی-2
-
برنامهریزی استراتژیک در سطح شرکت-تعریف کردن نقشهای بازاریابی-3، برنامهریزی بازاریابی،استراتژی بازاریابی و آمیخته بازاریابی-1
-
استراتژی بازاریابی و آمیخته بازاریابی-2 و مدیریت تلاشهای بازاریابی-1
-
مدیریت تلاشهای بازاریابی-2 و اندازهگیری و مدیریت
-
ماتریس BCG
فصل سوم-محیط بازاریابی 4
-
محیط بازاریابی-1
-
محیط بازاریابی-2
-
محیط بازاریابی-3
-
واسطههای بازاریابی
فصل چهارم-مدیریت اطلاعات بازاریابی 3
-
تعریف سیستم اطلاعات بازاریابی، تشخیص نیاز به اطلاعات بازاریابی، ایجاد اطلاعات بازاریابی-1
-
ایجاد اطلاعات بازاریابی-2، تحلیل اطلاعات بازاریابی، تحقیقات بازاریابی برای شرکتهای کوچک، تحقیقات بازاریابی بینالمللی
-
روشهای تحقیقات بازاریابی
فصل پنجم-بازار مصرفی و رفتار مصرفکنندگان 7
-
مشخصههای موثر بر رفتار مصرفکننده-3، سلسله مراتب نیازها-2
-
انواع رفتار در تصمیمگیری خرید، فرایند تصمیمگیری خریدار-1
-
فرایند تصمیمگیری خریدار-2، فرایند تصمیمگیری خریدار محصولات جدید، مدل انطباق-1
-
مدل انطباق-2، رفتار مصرفکنندگان در سطح جهانی
-
تصمیمگیری خرید
-
الگوی رفتار مصرفکننده، مشخصههای مؤثر بر رفتار مصرفکننده-1
-
مشخصههای موثر بر رفتار مصرفکننده-2، سلسله مراتب نیازها-1
فصل ششم-بازار تجاری و رفتار خریدار تجاری 5
-
بازار تجاری، ساختار بازار و تقاضا، انواع تصمیمات و فرایندهای تصمیمگیری بازار تجاری، ساختار بازار و تقاضا، انواع تصمیمات و فرایندهای تصمیمگیری
-
رفتار خرید تجاری، مرکز خرید
-
تاثیرات مهم بر خریداران تجاری، فرایند خرید تجاری
-
تدارکات الکترونیکی و خرید در اینترنت، بازارهای سازمانی، بازارهای دولتی
-
مزایای خرید و تدارکات الکترونیکی
فصل هفتم-استراتژی بازاریابی مشتریمدار 5
-
مراحل STP، تقسیمبندی بازار، سطح تقسیمبندی بازار، تقسیمبندی بازارهای مصرفی
-
تقسیمبندی بازار به صورت رفتاری، تقسیمبندی بازارهای تجاری و بینالمللی، الزامات تقسیمبندی موثر
-
انتخاب بازار هدف، متمایزسازی و تثبیت موقعیت، پیشنهادهای ارزش ممکن
-
بازار هدف
-
پروژه میانی 1
فصل هشتم-قیمتگذاری 4
-
قیمت چیست؟ عوامل موثر در قیمتگذاری
-
قیمتگذاری مبتنی بر هزینه، هزینهها به عنوان تابعی از تجربه تولید، عوامل درونی موثر در قیمتگذاری
-
عوامل بیرونی موثر در قیمتگذاری
-
قیمتگذاری بر مبنای ارزش
فصل نهم-استراتژی قیمتگذاری 5
-
استراتژیهای قیمتگذاری محصول جدید و آمیخته محصول
-
قیمتگذاری جغرافیایی، پویا، بینالمللی، تغییرات قیمت، عکسالعمل نشان دادن به تغییر قیمت رقبا
-
استراتژیهای تعدیل قیمت، قیمتگذاری بخشبندی شده، روانشناختی، تدریجی
-
قیمتگذاری
-
پروژه میانی 2
فصل دهم-تبلیغات و روابط عمومی 5
-
تصمیمگیری در مورد تبلیغات، تعیین اهداف تبلیغات، انواع تبلیغات
-
تصمیم در مورد بودجه، استراتژی تبلیغات، پیام تبلیغاتی
-
رسانه تبلیغاتی، تصمیم در مورد reach-frequency-impact، انتخاب در میان انواع رسانههای اصلی
-
انتخاب زمان مورد نظر برای پخش تبلیغات، بررسی کارایی تبلیغات
-
تبلیغات
پروژه نهایی 2
-
تنظیم یک برنامه بازاریابی
-
درخواست صدور گواهينامه